|
Voor wie |
eHerkenning is in eerste instantie opgezet om zakelijke afnemers van overheidsdiensten een universele identificatie methode aan te bieden met 1 gebruikersnaam/wachtwoord voor alle overheidsdiensten. De uitvoering van eHerkenning is in handen van commerciële marktpartijen en niets staat de methode in de weg om het ook voor B2B te gebruiken.
Als u eHerkenning bij uw formulier activeert is het inloggen met eHerkenning verplicht. De invullers van uw formulier moeten dus een eHerkenning inlog hebben of bereid zijn deze aan te vragen. |
|
Starten |
Om eHerkenning te kunnen gebruiken heeft u naast de module van Formdesk een account nodig bij iWelcome, een van de makelaars binnen het eHerkenningstelsel.
Voor meer informatie over iWelcome, het aanvragen van een account of een offerte verwijzen we u naar http://www.iwelcome.nl. |
|
Uw formulier geschikt maken voor eHerkenning |
Als de module op uw account is geactiveerd kunt u in 2 stappen de identificatie met eHerkenning bij uw formulier instellen:
Bij de algemene instellingen van uw formulier vindt u onderaan eHerkenning. Stelt u hier uw OIN in, het Id van de dienst die u aanbiedt en het betrouwbaarheidsniveau.
Op het formulier neemt u 2 tekst-invoer elementen op. Eén geeft u de identifier Oin_Dienstafnemer (letters/cijfers en 20 tekens lang) en de ander geeft u de identifier Pseudoniem (letters/cijfers en 250 tekens lang).
U kunt desgewenst bij de geavanceerde instellingen van deze elementen aangeven dat deze verborgen moeten worden of alleen lezen.
Indien u dit niet doet en de invuller van uw formulier past de automatisch ingevulde gegevens aan dan zullen deze wijzigingen bij het verzenden van het formulier ongedaan worden gemaakt.
|
|
|
|
|